Enkel bær-kake

February 5, 2013

God kveld! Her er en av mange oppskrifter som er verdt å skrive seg bak øret! For er det noe man har bruk for er det enkle oppskrifter, på gode saker som tar kort tid å lage! Og her er en av dem 🙂 Dette er en kake som tok nøyaktig ti minutter å lage, og som forsvant like fort. Det liker vi!

Enkel bær-kake

• 100 gr smør
  • 18 Digistive kjeks
  • 2 dl kremfløte
  • 1 boks vaniljekesam
  • 1 pose frossne bær, jeg brukte skogsbærblanding

Start med å smelte smøret i microen og knus kjeksene. Bland dette sammen og ha det i en form.

Pisk så kremen stiv og bland i kesam. Ha det over kjeksbunden. Hell så over bærene (ikke tin de først, det er godt at de er kalde!) og den er klar til å serveres!

enkelkake1

enkelbærkake

Lykke til, og kos deg med uventede gjester!

Husk også at Husmorskolen er på Twitter! Fanny´s Husmorskole/@F_Husmorskole!

20 Comments to “Enkel bær-kake”

1. Hei!

Bra innlegg, nå har jeg anbefalt det på Lesernes VG og du ser det nederst på vg.no

Er det andre som skriver en god blogg og vil ha mange nye lesere, ikke nøl med å sende en epost til meg på magnea |a| vg.no

Hilsen Magne i VG

2. Hei. Denne var enkel og grei – og ikke minst god, antar jeg. Takk.

3. Marie K. says:

Denne så fryktelig god ut ! på sommeren har jeg en nesten like enkel variant.
    Kjøpe ferdig paibunn, stekes 20 min med en “boks” vaniljekrem. Ha over friske bær. Best med bringebær synts jeg 😉

4. Ingvild says:

Hvor har du kjøpt den nydelige paiformen? 🙂

5. mt says:

Hei, har ikke mikro, hvorfor skal smøret smeltes der? Kan smøret smeltes i kjele?

6. Susanne K says:

Så lurt! Denne skal jeg jommen prøve selv en dag. Elsker baking som ikke krever at jeg kan bake 😉

7. Anne Berit says:

Prøv den også med Safari-sjokoladekjeks ..kjempegod:)

8. Hege says:

Dette ser kjempegodt ut! Men du skulle ikke tilfeldigvis vite hva kesam tilsvarer i andre land, feks Belgia/Frankrike? Crème fraîche…?