God matpakke = god dag!

March 27, 2012

God morgen!

Vi har som mange av dere vet to barn, ett i barnehave og ett på skole. Som dere også vet er jeg veldig opptatt av mat og at denne skal være smakfull på alle måter. Dette innebærer også barnas matpakker. Jeg er overbevist om at en god lunsj er minst like viktig som en god frokost, fordi frokosten bare tar deg halvveis i dagen, lunsjen tar deg den siste halvdelen.

Jeg husker selv hvor kjipt det var med matpakke. Tørt kneipbrød med svett ost i matpapir. Matpapir smaker ganske vondt, vet dere det? Det satte alltid smak på maten… Så da jeg fikk barn selv, satte jeg meg ett mål (bullshit, jeg satte meg tusen mål..), og det var at mine barn, de skal spise opp maten sin. Fordi de har lyst! 🙂 Derfor gjør vi vårt beste for å lage innbydende matpakker som barna gleder seg til å spise i lunsjen sin.

Dette fikk HC med seg i dag: Prior Pølsekuler, laktosefri naturellyoghurt med frosne jordbær (matpakkene står i kjøleskap, så de vil tine, men være kalde og freshe) og gulerotbiter.

Lapp i matpakken må til! HC kan ikke lese så mye ennå, så han får en tegning. Den lille lappen ligger der bare for å skjule navn/nr-klistremerke.

Hva legger dere i matboksene??

Ha en god dag, og en god lunsj!

2 Comments to “God matpakke = god dag!”

1. Katrine says:

Stilig!! Regner med det falt i smak! Fin inspirasjon. Jeg pleier alltid å gjøre meg flid med å kutte noen grønnsaker å gi med, men ellers blir det som oftest en skive eller et knekkebrød. Favoritten er hjemmelaget polarbrød!

• Takk! Det falt definitivt i smak, en mett og fornøyd gutt som ble hentet i dag:) Min filosofi er vel at barna skal få et godt forhold til mat, bestående av et variert kosthold. På den måten tror jeg de vil passe godt på seg selv som store. Håper jeg! Åh, polarbrød er så godt! Har du en oppskrift jeg kan få?