Pasta Carbonara alla Fannys Husmorskole

March 4, 2012

I dag har vi hatt en enkel Pasta Carbonara! Jeg tok bare bilder av eggene, for etter det røk kamerabatteriet… Så bildet av selve pastaen er fra internett. Dette er en Pasta Carbonara alla Fannys Husmoreskole:-)

Pasta Carbonara alla Husmorskolen

Dette trenger du

• spagetti
  • olivenolje
  • små sprøstekte baconbiter. Til tre personer bruker jeg 100 gr
  • en skvett fløte
  • egg (ett egg til antall personer, vi var tre, så jeg brukte tre egg)
  • salt og pepper
  • 1 dl revet parmesan
  • 1 ss frisk timian
  • litt krystet sitron
  • godt brød og godt smør

Slik gjør du

Kok pastaen som vanlig i saltet vann med litt olivenolje. I mens tar du tre egg i en bolle og visper de sammen med en gaffel. Sprøstek baconet og ha det oppi bollen med egg. Ta i friske timianblader og ost og bland sammen. Når pastaen er ferdig slår du av vannet og har den tilbake i gryten eller i en stor bolle. Hell over eggeblandingen og bland godt. Kryst over sitron og smak til med salt og pepper. Serveres med godt brød med godt smør.

Enklere blir det ikke – men alikevel veldig godt! Og ikke minst en hit hos de små:-)