Vi-beskytter-våre-barn-mot-drapsmannen-fiskesuppe!

April 23, 2012

Regn regn regn… Hva skjedde med den deilie våren vi hadde for noen uker siden? Nå er det grått og rått og hufsig ute:(

Og ikke nok med det.. Rettsaken, alle vet hvilken og jeg vil ikke ha “hans” navn i min blogg, ruller for fult. Sitter her med NRK i bakgrunnen. Får helt frysninger og tenker at jeg bør gå ned med en rose. Har noen av dere gjort det?

I denne tiden som er nå er det viktig å holde sammen! Husk at også barna får med seg dette. Også om dere ikke snakker om det hjemme, de får vite om det fra skoler, tv, aviser. Den eldste hos oss leser jo selv, så vi gjemmer bort avisene nå. Vil ikke at en 6åring skal få høre detaljer fra drapstoktet som rystet oss alle i sommer.

Og hve er vel bedre i en sånn tid enn å kose seg rundt bordet med en god suppe? Kjenne supper varme i kropp og sinn, snakke om dagene våre og det gode vi har opplevd og hygge oss sammen med god mat? Det gjør vi hjemme hos oss i allefall!:-) Og her er suppen for anledningen:

Kremet fiskesuppe for å holde på varmen i familien

• 200 gr seifilet
  • 200 gr torsefilet
  • 3 ss smør
  • 2 ss hvetemel
  • 2 stk gulerøtter
  • 100 gr kålrot
  • 100 gr sellerirot
  • 0,5 purre
  • 2 ss rød pesto
  • 3 dl matfløte
  • 1,5 dl hvitvin
  • 6, 5 dl fiskebuljong
  • salt&pepper
  • evt malt ingefærkrydder

Begynn med å rense fisken og kutte den opp i terninger.

Kutt så alle grønnsakene opp i terninger og stek de i smøret i en stor gryte. De skal steke tre min ca, til de er blanke. Så vender du inn melet. Ha så i pestoen og rør inn den og hell over all vesken. La suppen koke i ca 20 min.

grønnsakertilfiskesuppe

Når suppen har kokt har du i fisken og skrur av platen. La fisken trekke i ca 12 min.

Server med godt brød, smør og strø evt litt malt ingefær over.

fiskesuppe

Velbekomme og bruk for Guds skyld middagen på å prate sammen om allt annet enn drap og rettsaken. Vern deg selv og familien mot allt det onde <3