40års-kake BILDESPESIAL

June 26, 2012

God formiddag i solen!

I dag fyller min bedre halvdel 40 år! Det er en stor dag, med et rundt tall og fortjener en god dose oppmerksomhet! Han er jo mann, så hans alder kan jo røpes, dermed litt morsommere feiringer, min alder forbigås i stillet.. En kvinne som forteller sin alder er troendes til å fortelle alt, and I don`t kiss and tell!

40-årslaget feiret vi på lørdag, vi hadde 34 gjester, kokk fra Strøm Larsen som ordnet med helgrillet lam i haven, deilige saltater og tilbehør, vi hadde fri flyt av deilige viner og det eneste jeg hadde gjort var å bake litt og se pen ut. Det siste er selvsagt det viktigste!

På kakefronten hadde jeg bakt en stor mengde After Eight cupcakes, de finner dere oppskrift på her:  http://fannyshusmorskole.matprat.no/2012/05/09/after-eight-cupcakes-mini-cupcakes/

Jeg bakte også mini-ostekaker som jeg fikk fra Manuela sin Passion4Baking.

Det hovedpersonen ønsket seg aller mest var en gjenntakelse av gulrotkaken fra 17 mai, her er oppskriften:  http://fannyshusmorskole.matprat.no/2012/05/19/gulrotkake-arets-17-mai-kake/

Og det fikk han! Jeg lagde en blomsterrekke bestående av over 350 forskjellige deler (det tok litt tid å farve og lage all de…) og både lokk og pynt er i marsipan. Her kommer bilder:

Kyss og klem, Husmoren!

12 Comments to “40års-kake BILDESPESIAL”

1. Åsne-Marit says:

Så flott det var! 🙂

2. Kakeboksen says:

Så fargerik den er 🙂 Får en liten følelse av sommer når jeg ser denne kaken. Selv om det bare regner her på Vestlandet.

3. Nyte says:

Kjempeflott kake !!!! 🙂

…og helt enig at gulrotkake kan ikke lages for ofte…

4. May Kristin says:

For en nydelig kake! Ekstra fin når man tenker på alt arbeidet som ligger bak. Også facinert av å dekke en gulrotkake med marsipan, ser for meg at det er veldig godt 🙂

• Hei May Kristin, tusen takk! det med marsipanen var et innfall jeg fikk på 17 mai, og det viste seg å være veldig godt! bedre enn sukkerbrød egentlig, for det blir friskere. Og sundere! 😉

5. turid says:

Flott kake 🙂