Husmorens beste vaffeloppskrift

August 19, 2013

DA var det nye skoleåret i gang! Både for store og for små, for i dag gikk startskuddet både for mange av landets 1. klassinger, de andre elevene og mange begynte også et nytt studiesemester. Har du påbegynt noe nytt i dag? Her i huset har vi en som begynte i 1 A i dag, og det er stor stas! Og hva passer vel ikke bedre da enn litt vaffler til kvelds? Vaffler er favoritten min når noe skal være litt ekstra, det skal feires litt, man får spontant besøk eller man bare har lyst på noe godt. Her skal dere få min vaffeloppskrift og om dere tester den ut eller får lyst til å teste den ut så er det veldig hyggelig om dere vil legge igjen en kommentar, det er alltid positivt med tilbakemeldinger!

Husmorens beste vaffeloppskrift

• 100 gr smeltet smør
  • 2,5 dl melk
  • 1 dl surmelk
  • 1 dl rømme
  • 3,5 dl hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts kardemomme
  • litt smør til steking

Start med å smelte smøret og sett det så til litt avkjøling.

Bland sammen mel, bakepulver og kardemomme og ha begge melketypene i, deretter rømmen og til slutt det smeltede smøret.

Så er det bare å steke i godt og varmt vaffelgjern! Jeg pleier å sette mitt på en gammel avis, og så legger jeg tørkepapir under en stekerist på kjøkkenbenken og lar vafflene avkjøle seg litt på den.

vaffel1

Nytes best sammen med

• jordbærsyltetøy
  • solbærgele
  • rømme
  • sukker
  • brunost

vaffel

Hva pleier du å ha på vafflene dine? Min favoritt er jordbærsyltetøy og lettrømme 🙂

Håper du fikk lyst til å overraske noen med dette i kveld! En venninne som nettopp har begynt på nytt semester, eller glade nybakte skolebarn?