Søte toalettmapper til søte barn!

January 9, 2013

Her kommer ett innlegg som ikke har noe med mat å gjøre! Og det er litt deilig egentlig, for hver eneste dag er jeg kreativ på kjøkkenet, men i dag har jeg vært kreativ med symaskinen også. Og det har vært kjempemoro! Jeg sydde mye før, gikk på sykurs som liten og fikk en fantastisk symaskin i komfirmasjonsgave. Og den durer og går som bare det enda! Resultatet av Fanny+Panduro+Husqvarna=toalettmapper til begge barna!

Husmorens toalettmappe

Dette trenger du til 1

• 50×70 cm forstoff, ensfarvet (bomull)
  • 50×70 ytterstoff, mønstret(bomull)
  • 1 meter kantebånd i fresh farve
  • sytråd i passende farve
  • 4 morsomme knapper
  • knappenåler

Slik gjør du

1. Start med å klippe til stoffene dine to like, rektangulære stykker. Sikksakk deretter rundt begge stoffene.
  2. Sy stoffene deretter sammen ved å dobbel-brette de inover, slik at du får ett stoffstykke som er pent kantet. Husk å kante innover mot forstoffet og passe på at ytterstoffet er riktig vei!
  3. Brett sammen slik at det dannes en lomme og en klaff. Sy sammen.
  4. Sy på knapper, hemper og kantebånd.
  5. Volia!

toalettmappe

Slik ble de, fine? 😀

toalettmappe1